Zu Casa

Zu Casa – Verktyg för systematiskt brandskyddsarbete, SBA

Zu Casa utgår från användarens behov och anpassas helt efter det. Systemet är enkelt att använda, tillgängligt från vilken dator som helst, kräver inga programvaror eller uppdateringar. Det är överblickbart och ger full kontroll, styrning och säkerhet. Dessutom finns ett inbyggt system för påminnelser som hjälper användaren att utföra åtgärder för SBA i tid.

Zu Casa – Framtidens ledningssystem redan idag

Zu Casa är i grunden ett system för systematiskt brandskyddsarbete, men konstruerat så att det fungerar för all sorts kontroll, ledning och styrning när det gäller byggnader. För företag som har flera verksamheter, framför allt när de är spridda över landet, är detta ett utmärkt ledningssystem. Det ger en total överblick, vilket gör att man konstant har en uppdaterad bild av hur läget för verksamheterna ser ut.

Det spelar ingen roll hur man tidigare har organiserat sitt brandskyddsarbete. Det går att överföra direkt in i systemet. Man kan alltså gå från pärmar eller sitt lokala datasystem, direkt till Zu Casa på webben. Det gör att företag och organisationer kan bygga upp sitt systematiska brandskyddsarbete precis som man vill eller som man är van vid. Alltså blir konverteringen från gammalt till nytt ytterst smidig och snabb.

Överblick av Zu Casa. Den optimala appen för systematiskt brandskyddsarbete - SBA för företag och organisationer

Till Zu Casa behövs ingen särskild programvara. Systemet är alltid uppdaterat och nya programversioner behöver man inte tänka på. All information säkerhetskopieras en gång om dygnet. Användarna, exempelvis de brandskyddsansvariga lokalt, rapporterar in utförda kontroller, avvikelser eller andra händelser direkt in i systemet. Den centralt ansvarige har alltid tillgång till uppdaterad information från flera verksamheter, var de än befinner sig.

En uppskattad funktion i Zu Casa är att det finns ett inbyggt ”larm” i systemet. Den eller de som är ansvariga får ett påminnelsemejl när det är dags att göra en kontroll. Risken att missa något är minimal.

Zu Casa - ett användarvänligt system för systematiskt brandskyddsarbete för företag och organisationer

10 fördelar med Zu Casa

  • Ett komplett ledningssystem.
  • Ger en total överblick över statusen i alla enheter eller byggnader.
  • Tillgängligt från vilken dator som helst.
  • Ingen programvara behövs.
  • Programuppdateringar sker automatiskt.
  • Lätt att konvertera oavsett vilket system man arbetat med tidigare.
  • Anpassningsbart efter den egna strukturen.
  • Säkerhetskopieras varje dygn.
  • Automatisk påminnelse för kontroller.
  • Grunden för allt brandskyddsarbete.
Ladda ner SBA-appen

Har ni några frågor om systematiskt brandskyddsarbete eller vår app Zu Casa?
Läs mer om systematiskt brandskyddsarbete här eller kontakta oss så berättar vi mer.

Kontakta oss
Pappersritningar med en röd penna liggandes ovanpå

Kontakta Utvägen

Utvägen är din resurs och trygga partner i alla frågor relaterade till brandskydd, SBA och utrymningssäkerhet.

Varmt välkommen med din förfrågan!

Kontakta oss